ΘΑΝΟΣ ΚΕΡΜΙΤΣΗΣ

indomitable1

Όταν η θέληση μιας ομάδας ανθρώπων είναι «αδάμαστη», τίποτα δεν μπορεί να σταθεί εμπόδιο στο δρόμο τους. Αυτή είναι η κεντρική ιδέα γύρω από την οποία κινείται η κινηματογραφική ταινία «Αδάμαστος» της ομάδας ανεξάρτητων Ελλήνων κινηματογραφιστών «Underworld Films». Πρόκειται για το πρώτο ελληνικό φιλμ μεγάλου μήκους που πραγματεύεται μια επική φανταστική περιπέτεια. Όπου κι αν προβλήθηκε η ταινία εντυπωσίασε κοινό και κριτικούς.

Ο Θάνος Κερμίτσης, σκηνοθέτης της ταινίας, όταν ακόμα η ταινία βρισκόταν σε γυρίσματα, μας παραχώρησε μια συνέντευξη μιλώντας μας για το τολμηρό αυτό εγχείρημα αλλά και για την πρακτική του crowdfunding, που χρησιμοποιήθηκε για την ολοκλήρωση της ταινίας.

Μπορείτε να μας πείτε λίγα λόγια για την ταινία φαντασίας «Αδάμαστος», που γυρίζετε αυτή την περίοδο; Ποιο είναι το θέμα της και σε τι στάδιο βρίσκεται αυτή τη στιγμή η παραγωγή; 

O «Αδάμαστος» είναι μια μεγάλου μήκους ταινία φαντασίας. Πρόκειται για μια παραγωγή απο ανεξάρτητους κινηματογραφιστές, με χαμηλό προϋπολογισμό αλλά υψηλή δημιουργικότητα, χωρίς καποια κρατική επιχορήγηση, χωρίς μεγάλες εταιρίες πίσω της, αλλά αυτοχρηματοδοτούμενη απο τον κόσμο μέσω της μεθόδου του crowdfunding.

Η ταινία είναι η ιστορία του Ντράγκαρ (Γιάννης Ρουμπούλιας), ενός βάρβαρου πολεμιστή απο τον Βορρά, ο οποίος το σκάει απο την αιχμαλωσία. Παίρνοντας όμηρο τη Βαλέρια (Κωνσταντίνα Γεωργαντά), την κακομαθημένη κόρη ενός Στρατηγού της Αυτοκρατορίας (Μελέτης Γεωργιάδης), ξεκινά το ταξίδι του για να γυρίσει πίσω στον τόπο του και τη γυναίκα του, Μπρέννα (Γεωργία Γιαννακούδη), που έχει να δεί τέσσερα ολόκληρα χρόνια. Ο δρόμος του Ντράγκαρ θα είναι στρωμένος με κινδύνους και εκπλήξεις, όμως εκείνος θα είναι.. Αδάμαστος.

Το κεντρικό θέμα της ταινίας είναι η Αδάμαστη Θέληση, η θέληση αυτή που ωθεί τον καθένα απο εμάς να ξεπεράσει κάθε εμπόδιο και να μην το βάλει κάτω μέχρι να πετύχει το στόχο του. Αν θα έπρεπε να περιγράψω το φιλμ σε λίγες γραμμές, θα έλεγα πως είναι μια προσωπική ιστορία επιστροφής στα πάτρια, συνοδευόμενη από ξίφη, μαγεία, ενδιαφέροντες χαρακτήρες και αναφορές στην «Οδύσσεια» του Ομήρου.

Η ταινία αυτή την περίοδο βρίσκεται σε ένα πρώτο στάδιο γυρισμάτων, ενώ συνεχίζει να αναζητεί χρηματοδότηση απο τον κόσμο για την κάλυψη των εξόδων της.

Ο «Αδάμαστος» βασίστηκε στον κόσμο της πολυβραβευμένης σειράς κόμικ φαντασίας «Τα χρονικά του Δρακοφοίνικα» του Γιάννη Ρουμπούλια, ο οποίος μάλιστα πρωταγωνιστεί αλλά και υπογράφει το σενάριο της ταινίας. Τι να περιμένουν οι αναγνώστες της σειράς από την ταινία; 

Ο «Αδάμαστος» εκτυλίσσεται περίπου 200 χρόνια μετά τα γεγονότα του κόμικ (το οποίο θα ολοκληρωθεί σύντομα απ’ ό,τι με πληροφορεί ο Γιάννης). Ο Κόσμος του Έλεμπρος έχει αλλάξει αρκετά. Η Αυτοκρατορία του Δρακοφοίνικα πλέον κυβερνά σχεδόν ολόκληρο τον κόσμο με σιδερένια γροθιά, όλες οι αρχαίες φυλές έχουν σχεδόν εξαφανιστεί, ενώ η μαγεία εκδηλώνεται σπάνια, όντας μιας απαγορευμένη τέχνη.

Θα μπορούσε να πει κανείς ότι βρισκόμαστε στην περίοδο όπου περνάμε σιγά σιγά απο την εποχή του «παραμυθιού» στην εποχή του «ρεαλισμού». Σε ένα μεταίχμιο δηλαδή, ίσως όμως και όχι…

Οι θεατές θα πρέπει να περιμένουν μια ταινία χαρακτήρων, μια προσωπική ιστορία, η οποία όμως έχει και τις κωμικές στιγμές της και την περιπέτεια και τα σπαθιά και τη μαγεία. Οι αναγνώστες της σειράς θα νιώσουν περισσότερο πως ανακαλύπτουν κάτι νέο, καθώς πρόκειται για μια εντελώς νέα ιστορία, με νέους χαρακτήρες, καταστάσεις και τοποθεσίες. Όμως δεν θα λείπουν και οι αναφορές στο «Lore» του Έλεμπρος.

Για να γυριστεί μια ταινία μεγάλου μήκους χρειάζονται συνήθως αρκετά χρήματα. Ιδιαίτερα όταν πρόκειται για μια παραγωγή φαντασίας, για την οποία απαιτούνται ειδικά σκηνικά, αξεσουάρ και προετοιμασία. Επιλέξατε έναν έξυπνο και μοντέρνο τρόπο συλλογής χρημάτων μέσα από τη συγκέντρωση ιδιωτικών χορηγιών (το crowdfunding). Εξηγήστε μας την ιδέα και το πώς κανείς μπορεί να ενισχύσει την προσπάθειά σας.

Για να γυριστεί μια ταινία μεγάλου μήκους, εξακολουθώ να πιστεύω πως δεν χρειάζονται αρκετά χρήματα. Όλα βέβαια εξαρτώνται απο το είδος της ταινίας και προπαντός την πλοκή της. Στην περίπτωση του είδους της φαντασίας, σίγουρα χρειάζονται αρκετά χρήματα, για τους λόγους που προαναφέρατε.

Θεωρητικά και πρακτικά, μια ταινία φαντασίας στα πρότυπα του Hollywood, (δηλαδή με πολλά εφέ, εκπληκτικά σκηνικά, κουστούμια, κομπάρσους, επικές μάχες και όλα όσα μας έχει συνηθίσει το Hollywood τις τελευταίες δεκαετίες) δεν είναι δυνατόν να γυριστεί αν δεν υπάρχει ένα budget εκατομμυρίων ευρώ ή δολαρίων. Όμως υπάρχουν και εναλλακτικοί τρόποι να γυριστεί μια τέτοια ιστορία. Να την κάνεις προσωπική και να βάλεις τις κατάλληλες πινελιές εδώ κι εκεί ώστε να ταξιδέψεις το θεατή με ένα αξιοπρεπές αποτέλεσμα. Αυτό ακριβώς προσπαθούμε να πετύχουμε.

Φυσικά, τα έξοδα είναι πάντα ένα θέμα και αφορούν από τα υλικά για να κατασκευαστεί ένα κουστούμι μέχρι και τη βενζίνη που ξοδεύεται για μία ημέρα γυρισμάτων. Το crowdfunding είναι μια πολύ καλή περίπτωση για να καλυφθεί ένα μεγάλο μέρος των εξόδων. Μπορεί κανείς να συνεισφέρει οποιοδήποτε ποσό επιθυμεί, ενώ από την πλευρά μας υπάρχουν διάφορων ειδών ανταμοιβές, όπως για παράδειγμα η παρουσία χορηγών και ονομάτων στα posters ή στους τίτλους της ταινίας. Για περισσότερες πληροφορίες μπορεί κανείς να επισκεφθεί το site της καμπάνιας στο www.indiegogo.com/Indomitable?a=89886.

indomitable2

Πέρα από το οικονομικό σκέλος, η παραγωγή μιας ταινίας φαντασίας βασίζεται σε μια σειρά στοιχείων που απαιτούν ιδιαίτερη προσοχή και προετοιμασία προτού ακόμα ξεκινήσουν τα γυρίσματα. Αναφέρομαι συγκεκριμένα στην επιλογή του χώρου γυρισμάτων, στα ρούχα των ηθοποιών, αλλά και σε όλα εκείνα τα στοιχεία που ζωντανεύουν μια τέτοια ταινία στη μεγάλη οθόνη.

Από τη στιγμή που αποφασίσαμε να αρχίσουμε να δουλεύουμε την ταινία, ξεκίνησαν τα διάφορα στάδια της προετοιμασίας, όπως η εύρεση των κατάλληλων ηθοποιών, η δημιουργία concept art για τα κουστούμια, η κατασκευή/αγορά των κουστουμιών, η εύρεση χώρων, η προετοιμασία των χορογραφιών της ταινίας (που γίνεται από τους ανθρώπους της ARMA Hellas) κ.λπ.

Όμως αυτού του είδους η δουλειά δεν σταματά εδώ. Συνεχίζουμε ακόμα και σήμερα να ψάχνουμε για κάποιους συγκεκριμένους χώρους γυρισμάτων, οι ηθοποιοί μαθαίνουν ξιφομαχία, γίνονται πρόβες για τις σκηνές που θα γυριστούν… Γενικά είμαστε συνεχώς επι ποδός, και θα είμαστε μεχρι να ολοκληρωθούν τα γυρίσματα.

Έχετε σκηνοθετήσει μια πληθώρα ταινιών μικρού μήκους στο παρελθόν. Μάλιστα, η τελευταία ταινία αυτού του είδους που σκηνοθετήσατε, οι «Τρωγλοδύτες», έλαβε πολλές διακρίσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

H ταινία «Τρωγλοδύτες» είναι μια μικρού μήκους πολεμική ταινία τρόμου, βασισμένη στο κόμικ «Tunnel Rats» του Gordon Rennie (από τη Vertigo Comics και τη συλλογή Weird War Tales που κυκλοφόρησε στη χώρα μας τη δεκαετία του ‘90 απο τη Modern Times).

H ιστορία ακολουθεί ένα βετεράνο πολέμου (παίζει ο Γιάννης Ρουμπούλιας), ο οποίος εξιστορεί σε μια ψυχολόγο (Ευτέρπη Παπαευθυμίου) μια ιδιαίτερα σκοτεινή πολεμική του εμπειρία, γεγονός που μας οδηγεί να κατανοήσουμε πως η φρίκη πολλές φορές μπορεί να μας ακολουθήσει ακόμα κι όταν όλα έχουν τελειώσει.

Το κόμικ, με μια πρώτη ματιά, φαινόταν πως είχε αρκετές δυσκολίες στο να μεταφερθεί κινηματογραφικά. Μάλιστα, ένας καθηγητής στη σχολή μου μού είπε ξεκάθαρα πως «τέτοιες ταινίες στην Ελλάδα δεν γίνονται». Παρ’ όλα αυτά, η παραγωγή ολοκληρώθηκε και διακρίθηκε σε φεστιβάλ τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, ενώ είναι και υποψήφια για τα βραβεία της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου 2012.

Τους «Τρωγλογδύτες» (όπως και τις προηγούμενες δουλειές μας) μπορεί κανείς να τους παρακολουθήσει μέσα απο το site της κινηματογραφικής μας ομάδας: www.underworldfilms.gr.

Πόσο εύκολη είναι η μετάβαση από τη σκηνοθεσία μιας ταινίας μικρού μήκους σε μια ταινία μεγάλου μήκους; 

Δεν θα τη χαρακτήριζα εύκολη ή δύσκολη, αλλά διαφορετική. Με τη μικρού μήκους ταινία, έχεις την πρόκληση να πεις μια ιστορία σε 15-20 λεπτά και να κρατήσεις το ενδιαφέρον του θεατή. Με τη μεγάλου μήκους, έχεις περίπου 90-120 λεπτά για να κάνεις το ίδιο, αλλά και να πεις ταυτόχρονα μια μεγαλύτερη ιστορία. Και το ένα και το άλλο αποτελούν πρόκληση.

Ωστόσο, στην περίπτωση μιας μεγάλου μήκους παραγωγής, πρέπει να διαθέτει εξ αρχής μια πολύ καλή ιδέα, που να έχει ένα μήνυμα και να υποστηριχθεί σωστά. Έτσι, ο θεατής που θα αφιερώσει δυο ώρες για να την παρακολουθήσει πρέπει να ψυχαγωγηθεί και να ξεφύγει λίγο απο την καθημερινότητά του.

Η παραγωγή του «Αδάμαστου», είναι για μένα ένα μεγάλο σχολείο (όπως και για όλους όσοι δουλεύουμε σε αυτήν). Έχω τη χαρά και το προνόμιο να συνεργάζομαι με ταλαντούχους ηθοποιούς, με ένα παθιασμένο (αν και μικρό σε αριθμό) συνεργείο και γενικά με ανθρώπους που διαθέτουν μεράκι.

Ποιες είναι οι προσδοκίες σας για τον «Αδάμαστο» και πότε εκτιμάτε ότι θα μπορέσετε να ολοκληρώσετε τα γυρίσματα και να παρουσιάσετε το τελικό αποτέλεσμα στο κοινό;

Υπολογίζουμε ότι τα γυρίσματα θα ολοκληρωθούν μέσα στα επόμενα ένα με δύο χρόνια, δεδομένης της κατάστασης και των ρυθμών μιας ανεξάρτητης μικρής παραγωγής. Ωστόσο, η ταινία θα τελειώσει, γι’ αυτό είμαστε σίγουροι. Έπειτα, αφού ολοκληρωθεί και το post production, η ταινία θα προσπαθήσει να βρει το δρόμο της, είτε σε κάποιο φεστιβάλ είτε ακόμα και στη διανομή σε κινηματογραφικές αίθουσες. Δεν γνωρίζουμε τι μπορεί να μας επιφυλάξει το μέλλον.

Έχετε κάποια άλλα σχέδια στα οποία εργάζεστε αυτόν τον καιρό ή κάτι άλλο που θα θέλατε ενδεχομένως να ανακοινώσετε; 

Λένε ότι όταν ο άνθρωπος κάνει σχέδια, ο Θεός γελάει. Ωστόσο σχέδια υπάρχουν και για μελλοντικές ταινίες, όμως δεν υπάρχει κάτι στέρεο και ολοκληρωμένο για την ώρα. Είμαστε όλοι αφοσιωμένοι στο τωρινό εγχείρημα και όταν με το καλό ολοκληρωθεί θα δούμε τι θα κάνουμε. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η θέληση υπάρχει και είναι… Αδάμαστη!

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΣΤΗ

kermitsisphotoΟ Θάνος Κερμίτσης είναι ένας νεαρός και πολλά υποσχόμενος ανεξάρτητος κινηματογραφιστής, με σπουδές στον τομέα Διοίκησης Επιχειρήσεων και στον κινηματογράφο. Αποτελεί ιδρυτικό μέλος της Underworld Films και έχει ήδη στο ενεργητικό του δύο μεγάλου μήκους ταινίες, τις «Hitokiri» και «Hitokiri II: Road to Destiny», αλλά και μικρού μήκους ταινίες, όπως οι «Τρωγλοδύτες», το «Remnant» και το «Παρτίδες με το Χάρο». Το έργο του έχει αναγνωριστεί και βραβευτεί σε μεγάλα φεστιβάλ ανεξάρτητων ταινιών στο εξωτερικό και την Ελλάδα.

Comments are closed.